Rupert Murdoch believes Fox hosts may have gone ‘too far’ in covering Trump’s election lies, new files reveal | Pro IQRA News

Rupert Murdoch believes Fox hosts may have gone ‘too far’ in covering Trump’s election lies, new files reveal

 | Pro IQRA News

Pro IQRA News Updates.

Rupert Murdoch believes Fox News anchors Sean Hannity and Laura Ingraham went “too far” in supporting the election of Donald Trump on the right-wing channel, new legal filings reveal.

The documents revealed that Mr. Murdoch also said he believed the 2020 election was free and fair and not stolen from Trump.

In a sworn cross-examination in January by attorneys for Dominion Voting Systems, Mr. Murdoch was asked, “Do you think the 2020 presidential election was free and fair?”

“Yes,” he replied, according to a transcript, The Associated Press reported. Afterwards he admitted that “the election was not stolen.”

The new uploaded documents were revealed Tuesday as part of a $1.6 billion lawsuit filed by the Dominion Voting System against Fox News.

“Mud is still being thrown at us!… Sean and Laura may have gone too far. It is very good that Sean tells you he despairs of Trump but what did he say to his viewers?” Murdoch, the chairman of Fox Corp., wrote in a Jan. 21 email ( January) 2021 to Susan Scott, CEO of Fox News.

On November 19, 2020, Murdoch emailed a colleague, Murdoch writing that the “stupid and devastating” fraud allegations had made Mr. Trump “increasingly angry” and a “danger” as president.

“Apparently do not sleep and bounce off the walls! I don’t know about Melania, but kids don’t help,” wrote Mr Murdoch.

The $1.6 billion defamation lawsuit against Fox News by Dominion Voting Systems over the network’s coverage of the 2020 presidential election has been described as an assault of the First Amendment by the channel’s attorneys.

“Thanks to today’s filings, Dominion has been caught in the act again using more smear and disinformation in a public relations campaign to smear Fox News and trample on free speech and freedom of the press,” Fox News said in a statement. The Independent.

“We already know they will say and do anything to try to win this case, but misrepresenting and even misrepresenting prices at the highest levels of our company is really beyond measure.”

Dominion alleges that Fox knowingly broadcast unsubstantiated conspiracy theories that the company’s voting machines played a role in Donald Trump’s loss to Joe Biden in the 2020 presidential election.

In a separate lawsuit, voting technology company Smartmatic alleged that Rupert and Lachlan Murdoch played a central role in allegations that their technology helped “steal” the election from Trump.

Both executives, Smartmatic said, “directed Fox News to adopt disinformation after the 2020 US election as a business decision.”